Gerelateerde artikelen

  • Hobby op de hotelkamer met hotelhobbies Hobby op de hotelkamer met hotelhobbies
  • Top 5 gezinsvakantie bestemmingen in Spanje Top 5 gezinsvakantie bestemmingen in Spanje
  • Top 5 vakantieland en vakantie verwachtingen Top 5 vakantieland en vakantie verwachtingen
  • Heetste zomerboeken top 5 Heetste zomerboeken top 5
  • Hotel aan de Cote d’Azur Hotel aan de Cote d’Azur
  • Inpak ideeën vakantie souvenir Inpak ideeën vakantie souvenir
eropuit

Wat doen met een vakantieklacht of weekend klacht

Je vakantie of weekendje weg was niet zoals beloofd in de reisgids of op de website. De kamer was vies of het zwembad was gesloten en de reisleider deed niets met je klacht(en). Wat kan je dan doen?

  1. Maak en bewaar een printscreen van de beloftes in de website en bewaar de reisgids met de toegezegde items goed.
  2. Direct na je vakantie of weekendje weg, in ieder geval binnen één maand, bespreek je de klacht(en) met de reisorganisatie en bevestig dit gesprek met een brief of e-mail. Goed bewaren !!!
  3. Vraag om een oplossing en meldt dat de problemen ter plekke niet werden opgelost en dat je wel hebt geklaagd. Dus ook in je brief of e-mail !!!! Want dan kan je vragen om een vergoeding.
  4. De vergoeding kan bestaan uit extra kosten die je wellicht moest maken, maar ook je misgelopen vakantie/weekend genot kan in een vergoeding worden omgezet.
  5. Kom je er niet uit en heb je al je genomen stappen goed bewaard, ga dan met je klacht naar de Geschillencommissie Reizen en kijk of je je klacht kan voorleggen.

Wil je meer weten over je rechten als je vakantie niet is zoals je werd beloofd of heb je een handige voorbeeldbrief nodig? Kijk dan op consumentenwijzer.nl