Gerelateerde artikelen

  • Groepsgedrag wordt groepsdruk bij jongeren Groepsgedrag wordt groepsdruk bij jongeren
  • Kleedgeld voor jongeren, wat is wijsheid? Kleedgeld voor jongeren, wat is wijsheid?
  • Tweedehands of nieuwe fiets voor kinderen Tweedehands of nieuwe fiets voor kinderen
  • Snel oude tuinstoelkussens vervangen Snel oude tuinstoelkussens vervangen
  • Een keuze voor stressvrij nieuw jaar Een keuze voor stressvrij nieuw jaar
  • Wel of geen borstvoeding Wel of geen borstvoeding
moeders

Elektrische scooter is zonder geluid, geen stank en goedkoper

Help de scooteroverlast tegen te gaan. Jongerenin de leeftijd van 16 – 25 jaar weten niet dat er elektrische scooters bestaan en veel jongeren hebben nog nooit zo’n scooter gezien.
Electric Heroes wil het gebruik van elektrische scooter stimuleren en is inmiddels in vijf gemeentes in regio West-Holland de “Electric Heroes campagne” gestart.

Geen geluid, geen stank en goedkoper

Jongeren zijn erg kritisch. Door ze te laten ervaren hoe het is om zelf elektrisch te rijden en ze die ervaringen vervolgens zélf aan leeftijdsgenoten te laten vertellen, heeft Electric Heroes goede resultaten behaald. Jongeren nemen nou eenmaal eerder advies van leeftijdsgenoten aan.
Een elektrische scooters hébben heeft gewoon veel voordelen.
Geen geluid, geen stank, snel en ze rijden een stuk goedkoper dan benzinescooters.

Twee dagen gratis testen
Als onderdeel van de Electric Heroes campagne mogen jongeren twee dagen gratis een elektrische scooter testen. In ruil hiervoor maken ze een video over de voordelen van de scooters. Alle filmpjes worden verzameld op een website waar publiek per video zijn stem uit kan brengen. De jongeren voeren zelf de campagne voor de meeste stemmen. De video met de meeste stemmen wint een elektrische scooter.

Resultaten
In totaal hebben meer dan 150 jongeren een elektrische scooter getest. Met zelf gemaakte filmpjes, via social of zelfs door posters aan bomen in de buurt te hangen, voeren de jongeren zelf promotiecampagne onder vrienden, familie en kennissen. Sinds de lancering van de website heeft electric-heroes.nl zo’n 40.000 unieke bezoekers getrokken en bijna 11.000 jongeren hebben een stem uitgebracht. Van de jongeren die in aanraking zijn gekomen met de campagne geeft meer dan de helft aan dat het hun mening over de elektrische scooter positief heeft beïnvloed. Bij interesse in de Electric Heroes campagne kunnen gemeenten zich melden bij R&D Dept.