Gerelateerde artikelen

  • Oude wollen deken nieuw leven geven Oude wollen deken nieuw leven geven
  • Borduurwerk in Museum de Kantfabriek Borduurwerk in Museum de Kantfabriek
  • Masker mozaieken werkbeschrijving Masker mozaieken werkbeschrijving
  • Tafel decoratie maken met kinderen Tafel decoratie maken met kinderen
  • Simpel en snel haakpatroon kindermutsje Simpel en snel haakpatroon kindermutsje
  • Opvoeden van kinderen met gebruik telefoon Opvoeden van kinderen met gebruik telefoon
eropuit

Museum twintigste eeuw is voor jong en oud

Kennen jullie het museum voor de Twintigste Eeuw? Het is in een voormalige gevangenis op het oostereiland in Hoorn. Het is nostalgie voor jong en oud en ook voor kinderen een belevenis.
Vaak zijn er speciale kinderactiviteiten, tentoonstellingen of speurtochten.

Van 17 november 2012 tot en met 10 maart 2013 vindt in het Museum van de Twintigste Eeuw in Hoorn de tentoonstelling 125 jaar Autoreclame plaats. De tentoonstelling belicht op een originele en verrassende manier de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto, aan de hand van spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland. 

Autoreclame vertelt veel over onszelf en over onze samenleving. Dat verhaal wordt in de tentoonstelling op een toegankelijke, leuke en kleurrijke wijze verteld. Via advertenties, affiches, commercials en ander reclamemateriaal. De tentoonstelling neemt de bezoeker mee op een reis door de tijd langs verschillende thema’s, zoals Stijl en Status, Big is Beautiful, Klein maar Fijn en De vrouw en de Auto. 

De tentoonstelling zal voor veel bezoekers een feest der herkenning en een bron van verrassing zijn. Wie kent niet de grappige tv-reclame ‘Met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ of de overenthousiaste autoverkoper van Citroën? Naast bekende autoreclames uit eigen land zullen er ook vele campagnes uit het buitenland te zien zijn, zoals de reclame voor Pierce-Arrow, Cadillac en de legendarische Amerikaanse campagne voor de Volkswagen Kever.