Gerelateerde artikelen

  • Bloemen maken van papiergaren Bloemen maken van papiergaren
  • Kindermode en jongerenmode zelf maken Kindermode en jongerenmode zelf maken
  • Haken en breien met katoenspagetti Haken en breien met katoenspagetti
  • Apparaatje rozetten maken en tips Apparaatje rozetten maken en tips
  • Kaart maken met Hortensia bloemetjes Kaart maken met Hortensia bloemetjes
  • Plastificeren en plakken op karton Plastificeren en plakken op karton

Stampin’ Up succes in Nederland

stamp in up demonstratriceStampin’ Up! is een internationaal bekend knutsel- en scrapbookmerk. Demonstrators werken in teams en organiseren party’s, waarbij knutselfans kennis kunnen maken met nieuwe producten en deze eventueel kunnen aanschaffen.
Stampin’ Up! bestaat 25 jaar, maar is nog niet zo lang geleden in Nederland begonnen. Lees meer bij de stampinclubnl.blogspot.nl

In Almere organiseerde Stampin’ Up! in april een jaarlijkse landelijke dag waarop zich Demonstrators verzamelen om ervaringen uit te wisselen en meer te weten te komen over welke uitdagingen Demonstrators tegen kunnen komen en hoe die te overwinnen. In het chique Van der Valk-hotel werden belangrijke zaken besproken: ontwikkelingen op de knutselmarkt, de optimale strategie als Demonstrator, en natuurlijk een heleboel over Stampin’ Up! zelf. Het bedrijf is tenslotte nog niet zo lang in Nederland actief. Een enquête in december had uitgewezen dat veel dames behoefte hadden aan wat extra informatie, en het Event was een mooie gelegenheid om aan die vraag te voldoen.

Er waren speeches en workshops met onderwerpen als belastingen, het vinden van nieuwe klanten en het goede doel, het Ronald McDonald Kinderfonds, waar € 2,25 per verkochte Charity stempelset naar toe gaat. Daarnaast kwamen het 25-jarig jubileum en natuurlijk het aantrekken van nieuwe Demonstrators aan bod. Onder het motto Making A Difference For 25 Years’ was het een dag die de geest van Stampin’ Up! ten volle tot uiting bracht.

Naast het serieuze belastingadvies was het inderdaad vooral een gezellige dag: er werd geswapt – kleine creaties of kaartjes uitgewisseld –, veel gekletst en gelachen. Het was druk met meer dan honderd Demonstrators in een zaal! Daarnaast had Stampin’ Up! buitenlandse gast-Demonstrators uitgenodigd, die hun verhaal deden. De Britse Michelle Last en Ilona Kozok en Jenni Pauli uit Duitsland werden geïnterviewd door Axel Krämer, Regional Business Manager. Zij zijn vijf jaar geleden begonnen en leiden inmiddels met zeer veel succes eigen teams. Met z’n drieën hebben deze dames maar liefst 1250 Demonstrators bij Stampin’ Up! gebracht. Op een totaal aantal van 5000 Europese Demonstrators is dat een kwart. Zodoende hadden ze dus een heleboel te vertellen over het vinden van nieuwe Demonstrators voor je team. Geen wonder dat hun verhalen zoveel belangstelling genoten onder de Nederlandse dames.

Het gaat hard met Stampin’ Up! in ons land. Na slechts zes maanden in Nederland is er al voor € 326.000 verkocht aan Stampin’ Up!-producten. Dat is veel: voor het hele jaar was er € 382.000 omzet voorspeld. In vergelijking met Duitsland, de sterkste markt tot nu toe, doet Nederland het drie keer zo goed in de beginfase.

Demonstrators hebben meestal een blog, en even snel rondkijken op internet levert al een heleboel enthousiaste reacties op. Men is blij met de kans om andere Demonstrators beter te leren kennen, en de aanwezigheid van de buitenlandse Demonstrators gaf een mooi beeld van wat een sterk internationaal merk Stampin’ Up! is. Zoals gezegd, dit jaar viert de knutselfabrikant haar 25-jarig bestaan; als het aan de Nederlandse fans ligt, komt daar zo nog 25 jaar bij.

YouTube voorvertoningsafbeelding