Gerelateerde artikelen

  • Kindermode en jongerenmode zelf maken Kindermode en jongerenmode zelf maken
  • Kleedgeld voor jongeren, wat is wijsheid? Kleedgeld voor jongeren, wat is wijsheid?
  • Brede retro armband restylen Brede retro armband restylen
  • Origineel cadeau zelf maken en nog lekker ook Origineel cadeau zelf maken en nog lekker ook
  • Persoonlijk item op je outfit maken Persoonlijk item op je outfit maken
  • Patroon poppenkleding zelf maken tip Patroon poppenkleding zelf maken tip

Zoeken en vinden via internet is een hobby

zoeken en vinden op internetZoeken en vinden op internet kost bijna net zoveel tijd als een hobby. Soms heb je het snel gevonden en soms duurt het even en regelmatig zit je veel langer achter de pc, omdat je steeds weer nieuwe onderwerpen vindt die je interesseren.

Wat zoeken we op welk tijdstip?

In de ochtend hebben we andere behoeften dan in de avond. Zo wordt de ochtend besteed aan het zoeken van gezondheidsproducten of nieuw gereedschap, terwijl in de avonduren naar schoenen en camera’s wordt gezocht.

Opmerkelijke trends

Voor vrijwel iedere productgroep zijn er één of meerdere dagen waarop de vraag groter, of juist kleiner is. Schoenen zijn hierop echter een uitzondering. De zoektocht naar een nieuwe aanwinst voor de schoenenkast duurt de hele week.

De maandag is in bijna alle productgroepen het drukst, behalve bij camera’s, speelgoed en vooral meubels. Dit laatste vergelijk je op zondag, wellicht om het op de “offline” meubelboulevard bekeken meubilair nog even online op te zoeken.
Het zoeken naar speelgoed gebeurt veel na schooltijd (tussen 15:00 en 17:00 uur), maar toch ook wel als de meeste kinderen al naar bed zijn, na 20:00 uur.

Gezondheidsproducten en bikini’s

Bikini’s en gezondheidsproducten zijn elkaars tegenpolen. In de ochtend en rond de lunchtijd zoekt men verhoudingsgewijs 30% vaker naar gezondheidsproducten. Bikini’s worden daarentegen ‘s middags en ‘s avonds 20% vaker bekeken.

Zoeken in de tijd van de baas
Tijdens de lunchpauze zoeken mannen naar gereedschap en barbecues. Vrouwen zoeken op dit moment naar gezondheidsproducten. Aan het eind van de middag zijn DVD’s, schoenen, mobiele telefoons en vooral bikini’s het populairst.

Avondproducten

Aan het begin van de avond zoeken vrouwen nog steeds naar een nieuwe bikini, maar schakelen daarna over naar mode en schoenen. Ook naar meubilair en camera’s wordt vooral wat later op de avond gezocht, terwijl erotische producten ’s nachts verhoudingsgewijs het populairst zijn.

Beslist.nl analyseerde gebruikersdata van ruim 3 miljoen (geanonimiseerde) bezoekers, om te achterhalen welke producten op welk tijdstip en op welke dag éxtra gewild zijn. Zowel per dagdeel als per dag van de week zijn duidelijke verschillen te zien.
Klik op de Infographic.