Gerelateerde artikelen

  • Oude wollen deken nieuw leven geven Oude wollen deken nieuw leven geven
  • Masker mozaieken werkbeschrijving Masker mozaieken werkbeschrijving
  • Tafel decoratie maken met kinderen Tafel decoratie maken met kinderen
  • Simpel en snel haakpatroon kindermutsje Simpel en snel haakpatroon kindermutsje
  • Opvoeden van kinderen met gebruik telefoon Opvoeden van kinderen met gebruik telefoon
  • Haakpatroon baby en peuter bal Haakpatroon baby en peuter bal
moeders

Mindfulness toepassen en balans vinden

mindfulness biggreendoor.com
biggreendoor.com

Mindfulness kan je zelf toepassen en draagt bij aan evenwicht en balans in de dagelijkse beslommeringen. Door iedere dag 10 minuten de tijd te nemen om met de ogen dicht rustig adem te halen en bewust te zijn van de rust die je op dat moment creëert, is een prima mentale training voor het broodnodige evenwicht en balans in de dingen die op je afkomen en die je moet doorstaan.

Mindfulness voor evenwicht en balans

  • probeer tijdens die 10 minuten alle lichamelijke spanning los te laten, door je te concentreren op die 10 minuten voor je zelf. Als je weet waar de spanning in je lichaam zit (buik, rug, schouders, hoofd, nek) kan je door bewuste ontspanning van de spieren deze spanning laten verdwijnen.
  • lukt het niet, maak er dan geen probleem van. Probeer alle oordelen over het niet kunnen ontspannen achterwege te laten. Geef het de ruimte en probeer het de volgende dag(en) weer.
    Het is beter om het niet lukken te accepteren, want anders komt er spanning bij en dat is niet de bedoeling.
  • Accepteren van een situatie – of die nu positief of negatief is – is essentieel voor het leren ontspannen.
  • Zoek je ontspanning, zowel lichamelijk als geestelijk, daarmee verander je niet de situatie, maar wel de wijze waarop je er mee omgaat.