Gerelateerde artikelen

  • Nacht en donker schilderen doe je zo Nacht en donker schilderen doe je zo
  • Wandkleed baby- en peuterkamer gratis patroon Wandkleed baby- en peuterkamer gratis patroon
  • Verantwoorde levensstijl meegeven aan kinderen Verantwoorde levensstijl meegeven aan kinderen
  • Vlaggetjes slinger maken doe je samen Vlaggetjes slinger maken doe je samen
  • Bloemen en bladeren drogen tips en trucs Bloemen en bladeren drogen tips en trucs
  • Lampenkap met eigen foto zelf samenstellen Lampenkap met eigen foto zelf samenstellen
moeders

Chronisch slaaptekort bij moeders

Chronisch slaaptekort bij moeders. Bron: pixabay.com/nl

Chronisch slaaptekort, herkenbaar voor alle moeders. Moeder zijn is een heuse job. Eentje die je weliswaar met alle liefde uitvoert, maar het is niet niks om alleen of samen met je partner te zorgen voor je lieftallige koters. Jij hebt de verantwoordelijkheid voor de opvoeding van je kinderen en dat is zeker wel een dagtaak. Daarnaast moet je het huishouden doen, sociale contacten onderhouden, sporten en eventueel werken. Vooral als je net bevallen bent, schiet het slapen er wel eens bij in. Gelukkig krijg je er ontzettend veel liefde van terug en doe je het zonder ook maar enige aarzeling en zonder te mokken, maar het vergt wel wat van je lichaam. Slapen is erg belangrijk en een goede nachtrust ook.

Chronisch slaaptekort advies

Baby’s worden nou eenmaal vaak wakker ‘s nachts en moeten ook gevoed worden. Een periode van onderbroken nachten is aangebroken. Ook als je kinderen een paar jaartjes ouder zijn, komt het wel eens voor dat ze wakker worden van bijvoorbeeld een nachtmerrie. Natuurlijk ben je er dan voor je kind en troost je hem of haar. Dit gaat wel weer ten koste van jouw eigen nachtrust. Aan die onderbrekingen is weinig te doen. Waar je wel aandacht aan moet besteden is aan het uitzoeken van je bed. Je hebt je neergelegd bij het feit dat je af en toe weinig slaap krijgt, maar zorg er in ieder geval voor dat de slaap die je krijgt ook goed benut wordt. Een goede nachtrust is van groot belang voor onze gemoedstoestand, concentratie en energie. Gedurende de nacht herstelt jouw lichaam zich van de activiteiten gedurende de dag. Je lichaam herstelt zich het beste wanneer deze geheel ontspannen en comfortabel ligt. Zorg daarom dat je een bed en matras hebt die jouw lichaam op de juiste punten ondersteunt. Een goede nachtrust valt of staat namelijk met een goed bed. Daarnaast krijg je met een goed bed geen last van nek- of rugklachten. Ondanks dat je nachten nog steeds onderbroken worden, herstelt je lichaam zich beter dan voorheen. Altijd goed slapen begint bij je bed en matras. Je voelt je al snel een stuk energieker.

Rust nodig

Natuurlijk zijn moeders echte power vrouwen en kunnen ze heel veel aan. Je gaat door op je reserves en zorgt dat alle taken gedaan worden. Vergeet jezelf niet en pak de rust die je nodig hebt. Al is het ‘s middags maar even een powernapje of gewoon even op de bank een heerlijke serie kijken. Even nergens aan denken. Dat is erg belangrijk. Om hulp vragen kan af en toe ook een uitkomst zijn. Denk niet dat dit een teken van zwakte is, het is juist goed dat je aan de bel trekt. Uiteindelijk zul jij weer energiek en fit voor je kinderen staan en dat is alles behalve zwak. Bezuinig dus niet op je eigen rust en zorg voor een goed bed, dan kun jij de hele wereld aan!