
Nu, vier maanden later, hebben leerlingen en docenten al zo’n 15.000 Prikkers in de e-boeken gezet.
Nieuwe didactische werkvormen
Met het gebruik van een tablet in de klas ontstaan er geheel nieuwe didactische werkvormen: zo kunnen leerlingen zelf lesmateriaal en video’s opzoeken en zelf filmpjes maken. Martijn Luijks, uitgever van ThiemeMeulenhoff: “We merken dat door het gebruik van een iPad in de klas een nieuw speelveld voor leren ontstaat dat we samen met docenten en leerlingen willen ontdekken. De ontwikkeling gaat gepaard met het traditionele boek als veilig vangnet, dus er is weinig risico.
Stukje bij beetje voegen we leerfunctionaliteiten aan de e-boeken toe, zodat we stapsgewijs en mét directe input van de gebruikers, gezamenlijk echt tot ander, beter onderwijs kunnen komen.”
iKlassen
Steeds meer scholen gaan starten met iKlassen; klassen waarbij elke leerling thuis en op school de beschikking heeft over een device. Dat kan een tablet, pc of een laptop zijn.
Partners
Tijdens presentaties en via de website thiememeulenhoff.nl/schooltas legt ThiemeMeulenhoff de uitnodiging neer om partner te worden in de ontwikkeling van de Schooltas app en het gebruik van de iPad in de klas.
Inmiddels zijn onderzoekers, implementatiebureaus, onderwijs experts en natuurlijk docenten, leerlingen en directies betrokken bij Schooltas: allemaal met dezelfde drive: beter onderwijs.
ThiemeMeulenhoff
ThiemeMeulenhoff is één van de grootste educatieve uitgeverijen van Nederland en ontwikkelt lesmaterialen voor het primair onderwijs, voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs & volwasseneneducatie en hoger onderwijs. ThiemeMeulenhoff is de eerste Nederlandse uitgever die al haar lesboeken voor voortgezet onderwijs aanbiedt op de iPad.